Ресми интернет-ресурсқа қош келдіңіз

Сенім телефонының негізгі мақсаты – күйзеліс кезінде шұғыл көмек көрсету. Барлық операторлар психологиялық кеңесші және жоғары білімі бар. Олар бірінші минутта көмек көрсету үшін жұмыс істейді. Жасөспірім ұзақ мерзімді психологиялық қолдауды, терапияны немесе заңгерлік көмекті немесе заңгерлік кеңестерді қажет етеді. Олар қоңырау шалушыларға белгілі бір жағдайға әсер етуі мүмкін муниципалды немесе қалалық билік органдарына өтініш жасау қажет болғанда көмектеседі – олар байланыстар береді.


«№26 мектеп-балабақша » КММ, 2024 жылғы 26 ақпанда «Құқықтық сауаттылық сабағы: жанжал емес, толеранттылық, құрмет»тақырыбында сынып сағаттары өтті. Сынып сағатының мақсаты кәмелетке толмағандар арасындағы бұзақылық пен құқық бұзушылықтың алдын алу болды.

Ата-ана мұғалімге көмектесетін 4 жағдай:

Идеалды әлемде ата-аналар мен мұғалімдер бір-біріне көмектеседі, өйткені олардың мақсаты бір- балаға жақсы білім беру. Біз кейде идеалды қарым-қатынастан алыс болсақ та, кішкентайдан бастайық: ата-аналар мұғалімге қалай көмектесе алатынын атап өтейік?

✅ Үй тапсырмасынан бастайық: Егер сіздің балаңыз бір тапсырманы кешке қалдырса, күнделікті тәртіпті орнату маңызды. Егер тапсырма қиындық тудырса, өзіңіз араласыңыз – бастауыш мектепте есептерді ақылмен құрастыруға болады, бірақ әдетте арнайы білімді қажет етпейді, ал орта мектепте оқулық пен есептің шарттарын мұқият оқып шығу жеткілікті.

✅ Психологиялық жағдаймен. Егер баланың ұйықтауы, тамақтануы нашарлағандай көрінсе немесе оның көңіл-күйі жиі өзгерсе, онда сіз бұған назар аударып, бақылауыңыз керек. Жасөспірімде бұл қалыпты жағдай, бірақ бастауыш мектеп жасында бұл шамадан тыс жүктемені көрсетеді. Балаңыздан оны не мазалайтынын сұраңыз, оны шамадан тыс жүктемеуге және жиі бірге демалуға тырысыңыз. Егер жағдай өзгермесе, дәрігерге немесе психологқа хабарласыңыз.

✅ Кері байланыспен. Мұғалім ата-ананың оның жұмысына қалай қарайтынын білмейді және қателесуі мүмкін. Егер мұғалім бірдеңе дұрыс емес деп ойласаңыз, оған бұл туралы айтыңыз. Сізге тек сыпайы сөйлеп, өз пікіріңізді дәлелдеу керек.

Мұғалімге рахмет айтуды ұмытпаңыз, егер мұғалім өз жұмысын толығымен орындаса.

«26 мектеп-балабақша»КММ 4-сыныпта педагог-психолог Е.В.Мансурова «МОДО жазбас бұрын қобалжумен қалай күресуге болады?» тренингін өткізді. Мақсаттары: жұмыс атмосферасын құру, мазасыздықтың белсенділікке әсерін сезіну, талдау. «мазасыз» жағдайларды, мінез-құлық икемділігін дамыту (мазасыздықпен күресуге көмектесетін әдістер).

 

«26 мектеп-балабақша» КММ-де педагог-психолог Е.В.Мансурова «Не жақсы, не жаман» тренингінің элементтерімен сынып сағатын өткізді Мақсаты мен міндеттері:
– балаларға «жақсы» және «жаман» ұғымдарының мағынасын ашуға көмектесу;
– жағымсыз жағдайлардан шығудың жолын табу қабілетін дамыту;
– ойлау, сөйлеу, көркемдік қабілеттерін дамыту, төзімділікке тәрбиелеу.

18 қаңтар күні «26 мектеп-балабақша» КММ психолог Е.В.Мансурова 2-сыныпта «Өзін-өзі бағалау» тақырыбында сынып сағатын өткізді.Сабақтың мақсаты:
– оқушылар «өзін-өзі бағалау» ұғымымен және оның түрлерімен таныстыру;
– өзін-өзі бағалау деңгейінің өзіндік диагностикасы; оқушылардың бойында өзін объективті бағалау қажеттілігін дамыту;
– оқушылардың танымдық белсенділігін қалыптастыру.оқушының әлеуметтік рөлін қабылдау және дамыту;
– әртүрлі әлеуметтік жағдайларда ересектермен және құрдастарымен ынтымақтастық дағдыларын дамыту

«Мектеп-балабақша 26″КММ Солтүстік Қазақстан университетінің студенті ,психолог Мансурова ЕВ.кәсіптік бағдар беру бойынша 9-сыныпта «кәсіптер әлемінде»сынып сағаты өткізілді.Мақсаты: мамандық таңдауға саналы және жауапкершілікпен қарауды қалыптастыру.

– білім алушыларда мамандықтар туралы неғұрлым көлемді түсінік қалыптастыру.

Тапсырмалар

– оқушылармен мамандықты дұрыс таңдаудың маңыздылығын талқылау;

– балалардың әртүрлі кәсіп түрлері туралы білімдерін жалпылау.

 

«N26 мектеп-балабақша» КММ педагог-психолог Е.В.Мансурова 5-6 сыныптармен қарым-қатынас сағатын өткізді: «Қорқыту және кибербуллинг» Мақсаты: оқушыларды «Қорқыту» және «Кибербуллинг» ұғымдарымен таныстыру, жауапкершілік. «кибербуллинг» үшін, интернет-қорқытуға тап болған жағдайда тиімді мінез-құлық стратегиялары туралы идеяларды қалыптастыру, аутодеструктивті мінез-құлықтың алдын алу.

 

МЕКТЕПТЕ ОҚУ КІМГЕ ҚИЫН?

Бала мектепке тек білім алу үшін ғана емес, сонымен бірге қарым-қатынас жасауға, достасуға, әртүрлі әлеуметтік рөлдерді көруге барады. Сондықтан оның басқа балалармен ортақ тіл тауып, мұғалімдердің талаптарына бейімделуі маңызды. Алайда, бәрі бірдей жетістікке жете бермейді.

 

🔹 Ұялшақ және ұяңдық. Олар өте ұялшақ, батыл емес. Олар толығымен кемшіліктерден тұратынына сенімдіміз, ал олардың жағымды қасиеттері, керісінше, жоқ. Бұл балалар мұғалім мен сыныптастарының көз алдында күлкілі болып көрінуден қорқады. Олар тақтада жауап беруден қорқады. Сондықтан, олар әдетте байқалмайды және олар өздерінің мүмкіндіктерін, таланттарын жүзеге асырмайды.

🔹 Өте мазасыз. Мектепке қатысты барлық нәрсе оларда қорқыныш тудырады. Олар өз бетінше жұмыс жасаудан, көпшілік алдында сөйлеуден, «үштіктен» және «екіден»қорқады. Осының бәрімен олар өте ынталы және жауапты, көбінесе өздерін кінәлі сезінеді. Осы тұрақты ішкі шиеленістің арқасында олардың өнімділігі төмендейді, олар бір әрекеттен екіншісіне, бір сабақтан екіншісіне ауысу қиынға соғады.

🔹 Агрессивті. Олар балалар ұжымына әрең сәйкес келеді. Үнемі бәріне кедергі келтіреді-олар лас істер жасайды, төбелес тудырады, қорқытады. Бір қызығы,» агрессивті «ұлдар» қыздар сияқты » күреседі – олар тырнап, тістеп, шабуылдап, шегініп, түкіреді. Олар қылмыскерді ренжітуге немесе қорлауға тырысады. Бұл балалар бәрін манипуляциялауға тырысады. «Агрессорлармен» құрдастар қарым-қатынас жасамауға тырысатыны түсінікті, ал олар көбінесе қуғынға айналады.

Солақайлар. Егер оң қолды адамдарда мидың сол жақ жарты шары басым болса, онда солақайларда жарты шарлар арасындағы функциялар неғұрлым күрделі түрде бөлінеді. Демек-танымдық іс-әрекеттегі айырмашылықтар. Оң қолды адамдарға қарағанда солақайларға санау, жазу және оқу «берілмейді» -бұл визуалды-кеңістіктік қабылдаудың негізі. Олар сопақшаны шеңбермен шатастырады, әріптерді «айна» етеді. Олар баяу оқиды және қателіктермен қайта жазады.

🔹 Жиі ауырады. Олар үнемі сабақты өткізіп жіберетіндіктен, олар үнемі сыныптастарын «қуып жетуі» керек. Бірақ оларға мектеп бағдарламасын меңгеру қиынырақ! Олар тек сабақтарды ғана емес, сонымен қатар мектеп мерекелерін, экскурсияларды өткізіп жібереді және уақыт өте келе сынып өмірінен «өшіріледі». Ауырған балалар басқаларға қарағанда тез шаршайды, олар көбінесе эмоционалды жарылыстарға бейім. Әдетте, олардың өзін-өзі бағалауы төмендейді.

Бала тәрбиесі туралы 3 танымал сұрақ

Мақтау туралы

Әрине, сіздің балаңыз ерекше. Сіз оған бұл туралы күніне кемінде 10 рет айтасыз. Алайда, неврологтар шамадан тыс мақтау тек зиян тигізуі мүмкін деп санайды. Егер бала сәби кезінен бастап өзінің ақылды және дарынды екендігіне шабыттандырса, ол өзінің эксклюзивтілігіне сене бастайды және бір сәтте тырысуды тоқтатады. Мақтау керек, бірақ жай ғана емес, еңбекқорлық пен күш-жігер үшін. Істер, үйренген сабақтар, үйдегі көмек үшін-балалар сыйақы мен сәттілік өздеріне байланысты екенін білуі үшін.

Өтірік туралы

Барлық балалар өтірік айтады. Бұл жақсы да, жаман да емес бұл дамудың бір бөлігі ғана. Олар кінәсіздікті жасыру және жазадан құтылу үшін алдайды. Ұнату үшін. Қалаған нәрсені алу үшін. Сонымен қатар-өйткені ата-аналар өтірік айтады. Біздің кез-келген қате мәлімдемемізді балалар өтірік деп қабылдайды. Анам ұлына онымен бірге киноға барамын деп уәде берді, содан кейін бұл күні дәрігерге бару жоспарланғанын есіне алып, ойын-сауықтан бас тартты. Әкем кешке ойнайтынын және жұмыста қалғанын және  ересектерге өтірік айтуға болады, баланың пікірінше, оған да болады.

 

 

Ата-аналардың жанжалдары туралы

Бір зерттеуде ғалымдар ата-аналар балалардың көз алдында ұрысатын жасанды жағдайлар жасады. Мысалы, анасы әкесіне телефон арқылы шағым түсірді, ал бала бөлмеде болды. Сахналанғаннан кейін бірден балаларда кортизол стресс гормонының деңгейі өлшенді. Ата-ананың жанжалына қатысқан және оның қалай аяқталғанын білген балалар өте сабырлы әрекет еткені белгілі болды. Қақтығыстың күші мен құмарлықтың қарқындылығы маңызды емес еді. Егер ата-аналар соңында татуласса, балалардағы стресс гормонының деңгейі қалыпты болды.

Егер оқушы мұғалімнің тапсырмаларын орындаудан бас тартса ше?

Әр мұғалім кем дегенде бір рет оқушының тапсырманы орындаудан бас тартуына тап болды. Балалар мұны белсенді түрде жасай алады — наразылық білдіру, шу шығару, басқалардың назарын аудару немесе пассивті түрде — алыста әрекет ету, тапсырманы орындауға уәде беру, бірақ оны орындамау және т. б.

❗ Көбінесе бала ересек адамға ренжімейді, бірақ ол өз тәжірибесін басқаша білдіре алмайтындықтан — мысалы, отбасы мен мектептегі проблемаларға байланысты эмоциялар немесе қарапайым шаршау. «Шалаш» қоры мұғалімге сыныптағы осындай мінез-құлықты қалай түзетуге болатыны туралы рецепттермен бөлісті.

❌ Белсенді бас тарту-бұл оқушының тапсырманы орындамайтынын ашық көрсететін жағдай.

бұл туралы ашық айтады;

🔸 тапсырманы орындау қажет болған кезде сыныптан кетеді немесе кетуге тырысады;

🔸 тапсырманы құнсыздандырады: ол  қызықсыз, тым жеңіл дейді;

Әли қызықты белсенділік тудырады және оған басқа оқушыларды тартады, бұл сабаққа кедергі келтіреді.

Егер бұл құбылыс бір реттік болса, келесі әрекеттерді орындап көріңіз:

✔ Бұл қалыпты жағдай екенін мойындаңыз

Оқушының бірдеңе жасағысы келмеуге толық құқығы бар.

✔ Балаға ұсыныңыз

Оқушыны «Жеңіл» нұсқаға тарту тәсілдерінен бастаңыз: жазбаңыз, бірақ жауап беруге дайын болыңыз; топта жұмыс жасамаңыз, бірақ өзіңіз жасаңыз. Егер бұл нәтиже бермесе, бала бұл жолы жай отыруға және тыңдауға келіседі, бірақ сыныптың қалған бөлігіне кедергі жасамайды.

✔ Сабақтан кейін сөйлесіңіз

Бас тартудың немен байланысты екенін сұраңыз. Сіз бірдеңе көмектесе аласыз ба? Сонымен, сіздің алдыңызда қандай жағдай бар екенін түсінесіз — бір реттік (бала жай шаршады) немесе ықтимал жүйелі (назар тапшылығы немесе тақырыппен қиындықтар)?

✔ Сыныппен келісіңіз

Мысалы, ережені белгілеңіз: күніне/сабаққа бір рет кез келген оқушы қандай да бір тапсырманы орындамауы мүмкін. Немесе кабинетте демалу бұрышын ұйымдастырыңыз, онда әркім қалпына келтіру үшін бірнеше минутқа кете алады. Мұндай ережелер балаларға ыңғайлы және түсінікті орта құруға көмектеседі және сонымен бірге жағдайды бақылауды сақтайды.

Балалар тобында мезгіл-мезгіл «бағдарламалар» пайда болады. Мұндай оқушылар қорқытудың, жүйелі зорлық-зомбылық әрекеттерінің құрбанына айналады және бұл жағдайдан өздігінен шыға алмайды.

Мұны дер кезінде байқап, ұжымда достық және үйлесімді атмосфераны қалпына келтіруге көмектесу маңызды.

Қалай жалғастыру керек?
1️⃣. Қорқытудың қалай көрінетінін есте сақтаңыз және оның алғашқы белгілерін жіберіп алмаңыз.

Бұл оқшауланған жанжал емес, күн сайын қайталанатын қысым – моральдық және физикалық. Қорқытатын оқушы сабақта және үзіліс кезінде жиі жалғыз отырады. Басқа балалар оның жоқтығына қуанады немесе оның сыныптағы көрінісіне наразы болады.
Уақыт өте келе қорқытудың құрбаны сабақта нашар жауап бере бастайды, сабақтарды өткізбейді және жиі ауырады.

2️⃣. Мәселеге мән беріп, диалог құру.

Қажетсіз эмоцияларды көрсетпеңіз, бірақ оқушыларға қорлауды қабылдауға болмайтынын тікелей түсіндіріңіз. Бұл бірлесе шешуді қажет ететін жалпы таптық мәселе. Сіз мектеп психологынан көмек сұрай аласыз. Жағдайды ата-анаңызбен талқылау пайдалы болады.

3️⃣. Сыныпта қауіпсіз кеңістік жасаңыз.

Оқушылардың қорлаудағы рөлі туралы айтатын сынып сессиясын өткізіңіз. Қорқытуды айыптаған оқушылар неғұрлым көп болса, қорлаудың тоқтау ықтималдығы соғұрлым жоғары болады. Жәбірленушілер мен куәгерлерге сіз оларды қолдайтыныңызды және қорқыту туралы айтудан қорықпау керектігін біліңіз.

«26 мектеп-балабақша» КММ мектеп психологы Е.В.Мансурова 2-сыныпта «Бірге ойнаймыз, бірге өсеміз» атты түзету-дамыту сабағын өткізді.Баланың жеке тұлғасын жан-жақты дамыту үшін бұл өте маңызды. айналасындағыларға адамдарға деген жағымды, достық қатынасты қалыптастыру. Ойын арқылы балалар құрдастарымен және ересектермен достық қарым-қатынастарын дамытады.
Мұндай сыныптардағы балалар арасындағы қарым-қатынас процесі оларды топта өмір сүруге ғана емес, кейіннен олардың басқалармен қарым-қатынасын реттеуге әсер ететін адамгершілік пен мінез-құлық нормаларын меңгеруге үйретеді.Достық сапасы өте маңызды.
Достық – бұл әлемге және айналамыздағы адамдарға деген негізгі сенім, бұл бізге оларды сенімді және қамқор деп қабылдауға көмектеседі.
1.2 Сабақтың мақсаты: коммуникативті дағдыларды, эмпатия, төзімділік, достық сезімдерін дамыту.

«26 мектеп-балабақша » КММ 8 сыныптарда «Жасөспірімдер ортасында қорқытудың алдын алу» тренингінің элементтерімен сынып сағаты өткізілді.
Мақсаты: қолданыстағы заңдарға назар аудара отырып, білім алушылардың жеке басына және олардың мінез-құлқына барабар өзін-өзі бағалауды қалыптастыру.
Міндеттері: Білім алушыларды «қорқыту» ұғымымен, қудалаудың қудалаушылары мен құрбандарына айналатын балалардың типтік ерекшеліктерімен таныстыру; қудалауға тап болған кезде мінез-құлық дағдыларын дамыту; заңға бағынатын азаматты тәрбиелеуге ықпал ету.

«26 мектеп-балабақша «КММ ата-аналармен «Мен және менің балам» балалар-ата-аналар қарым-қатынасын жақсартуға тренинг өткізілді.Тренингтің мақсаты-отбасындағы эмоционалды байланыстарды үйлестіру.
Тренинг барысында шешілетін міндеттер:
– отбасы мүшелерінің эмоционалды жақындасуына жағдай жасау;
– қатысушыларға сезімдер мен эмоцияларды білдіру дағдыларын үйрету;
– тренингке қатысушыларға эмоционалды шиеленісті жеңілдету жолдарын үйрету, отбасының басқа мүшелеріне зиян келтірместен жағымсыз эмоциялардың шығуын таба білу;
– тренингке қатысушылардың әрқайсысында эмпатия сезімін қалыптастыру;
– балалар мен ата-аналардың эмоционалды қолдау дағдыларын қалыптастыру.

Облыстық «Қауіпсіз болашақ» жобасы аясында үшінші сыныптар үшін мектеп психологы Е. В. Мансурова «Қауіпсіздік мектебі» ауызша журналы түрінде сынып сағатын өткізді.

6-сыныпта «Мектеп-балабақша26» КММ-де «Буллинг» сынып сағаты өткізілді.Қалай қарсы тұруға болады?»Мақсаты: қорқыту және оны шешу туралы түсінік қалыптастыру.
Мақсаты:
* жасөспірімдердің агрессиясы мен дұшпандық реакцияларының төмендеуі;
* мектепте қорқыту мәселелері бойынша білім алушылар арасында білім деңгейін арттыру
* командада жұмыс істеу, өз көзқарасын білдіру және қорғау қабілетін дамыту.
«Мектеп-балабақша 26″ КММ бастауыш сыныптарда » Мен-адаммын!»Мақсаты: бастауыш сынып оқушыларында өзін-өзі тану мен өзін-өзі дамытуға саналы қажеттілікті қалыптастыру үшін жағдай жасау.
Міндеттері:
1. Өзіңізбен және басқалармен ашық қарым-қатынас жасау үшін негіз ретінде сыныпта сенім мен өзара түсіністік атмосферасын құру.
2. Ықпал ететін қызметті ұйымдастыру:
– «Адам-тұлға» ұғымын түсіну;
– интроспекцияға қажеттілікті дамыту;
– өзі туралы идеяларды кеңейту, оның жеке басының маңызды жақтарын анықтау.әңгіме барысында»Толеранттылық», «Толеранттылық», «Эмпатия» сияқты ұғымдар ашылды

«№ 26 мектеп-балабақша «КММ 3-сыныптарда мектеп психологы Мансурова ЕВ «Мен-тұлға»сынып сағатын өткізді.
Мақсаты: жеке тұлға туралы түсінік беру және әр адамның сыртқы қасиеттерімен ғана емес, ең алдымен ішкі мазмұнымен, мінез-құлқындағы даралығымен, адамдарға және өзіне деген көзқарасымен ерекшеленетінін көрсету. Сынып сағатында «Толеранттылық», «Құрмет», «Эмпатия»сияқты ұғымдар туралы айтылды оқушылармен бірге қорытынды жасалды, нағыз тұлға болу үшін көп жұмыс істеу керек. Ал болашақта бұл іс-әрекеттер мен әрекеттерде көрінеді және сіз жақсы адамсыз ба, шынайы адамсыз ба, жоқ па, соны көрсетеді.

 

 

Ата-ана ортасы

Ата-аналарға пайдалы кеңестер
Сәлеметсіздер ме, құрметті ата-аналар! Балаңыздың білімі сіз үшін өте маңызды екенін білеміз. Сондықтан біз оған тамаша оқу ортасын қалай жасауға болатыны туралы пайдалы кеңестер жинадық.
1.Оқу үшін жайлы орын жасаңыз. Балаға назар аударатын және өзін жайлы сезінетін орын қажет. Оның жұмыс үстелі, жақсы жарықтандыруы және барлық қажетті оқу материалдары бар екеніне көз жеткізіңіз.
2️⃣ Алаңдайтын нәрселерден аулақ болыңыз. Оқу кезінде балаңыздың айналасында шу немесе алаңдататын нәрселер болса, зейінін шоғырландыру қиынға соғады. Тыныш және тыныш атмосфераны құруға тырысыңыз.
Оқу тәртібін орнатыңыз. Біздің денеміз күн тәртібін жақсы көреді, сондықтан жаттығу үшін белгілі бір уақытты белгілеңіз. Бұл сіздің балаңызға оқу процесінде әдет пен тұрақтылықты қалыптастыруға көмектеседі.
3. Тәуелсіздік пен жауапкершілікке тәрбиелеу. Балаңызға мәселелерді өз бетінше шешуге, шешім қабылдауға және өз әрекеттері үшін жауапкершілік алуға мүмкіндік беріңіз. Бұл оған тәуелсіздік пен өзін-өзі бақылау дағдыларын дамытуға көмектеседі.
4. Әртүрлілікті есте сақтаңыз. Балаңыз шаршамауы немесе қызығушылығын жоғалтпауы үшін оқуға әр түрлі әрекеттерді қосыңыз. Ойындар, оқу, практикалық жаттығулар – мұның бәрі әртүрлі дағдылар мен дағдыларды дамытуға көмектеседі.
5️⃣ Соңында, балаңыздың жетістіктері үшін мақтауды ұмытпаңыз. Қолдау және тану балаға сенімділік пен әрі қарай дамуына мотивация беретін нәрсе. Балаңыз оны мақтан тұтатыныңызды және оны әрқашан қолдауға дайын екеніңізді білсін.
Құрметті ата-аналар, сіздердің қолдауларыңыз бен назарларыңыз маңызды және баға жетпес құнды! Балаңыздың білім алуына тамаша жағдай жасаңыз, сонда ол Сізді өзінің жетістігімен қуантады. Біз бірге биік белестерді бағындырамыз!
Ата-аналық сәрсенбі!
Сабақ оқуға қалай ыңғайлы жағдай жасау керек?

Тәрбиешілер мен ата-аналар

Көбінесе ата-аналар мен мұғалімдер қарама-қарсы жақ ретінде қабылданады. Бұл жағдай көп ресурстарды алады және басты нәрсеге – балаларды оқыту мен тәрбиелеуге назар аударуға мүмкіндік бермейді. Ата-аналар мен мұғалімдер конструктивті қарым-қатынасты қалай үйрене алады? Біз Балалық шақ, отбасы және білім беруді зерттеу институтының ұсыныстарымен бөлісеміз.
1. Қақтығыс болған жағдайда, шын мәнінде не болғанын анықтаңыз. 90% жағдайда мәселе қақтығыстың астында жатыр және жанжал бірінші тітіркендіргіш факторға реакция ретінде туындайды. Мысалы, баланың 2-сыныбы ата-анасының жұмыстағы шаршауымен байланысты болды. Оның үстіне жағдайды талқылағысы келген мұғалім дұрыс емес уақытта телефон соқты. Нәтижесінде конфликт проблемаға байланысты емес, сыртқы жағдайлардың фонында туындайды.
2. Екінші жақты тыңдап, түсінуге тырысыңыз. Өзіңізді басқа адамның орнына қою туралы кеңес мұнда бұрынғыдан да орынды. Бұл жағдайда оны не алаңдатады, оның мақсаты қандай? Сіздікінен соншалықты ерекшелене ме?
3.Мәселеге биікте ұшқан құстың көзімен қараңыз.Қақтығысты осы жерде және қазір шешу керек пе, әлде жағдайды «жібере» аласыз ба? Әдетте, ата-аналар мен мұғалімдердің түпкі мақсаты бір, және осыны есте сақтай отырып, жергілікті қайшылықтарды шешу оңайырақ.
4. Әңгімелесушіге құрметпен қарау. Әңгімелесуші іскерлік қарым-қатынас сызығынан өтіп кеткен болса, мұны істеу әсіресе қиын болуы мүмкін. Бірақ егер екеуің де осы сызықтан асып кетсеңіз, конструктивті диалогқа оралу әлдеқайда қиын болады.
5. Мектеп әкімшілігін тартуға асықпаңыз, кейде бұл қажет болады. Бірақ, ең алдымен, ата-анамен жалғыз немесе баламен бірге сөйлесу маңызды. Сіз өз бетіңізше келіссөздер жүргізе аласыз.
6. Тыныштық қажет болса, үзіліс жасаңыз. Көбінесе эмоциялар бізге басқаларды естуге және өз ойымызды дұрыс тұжырымдауға кедергі жасайды. Бұл ата-аналарға да қатысты. Егер олардың шетте тұрғанын көрсеңіз, әңгімені кейінге қалдыруды ұсыныңыз. Мысалы, келесі фразаны пайдаланыңыз: «Мен сіздің бұл жағдайға ренжігеніңізді көріп тұрмын. Мен де. Біз не істеу керектігін ойлауымыз керек».
7. Қорғаныс реакциясынан аулақ болыңыз.Егер ата-аналар оқыту әдістеріне немесе, мысалы, үй тапсырмасының көлеміне қанағаттанбаса, нені басшылыққа алатыныңызды түсіндіріңіз (бағдарлама, әдістемелік ұсыныстар, ғылыми зерттеулер), бірақ ақтауға тырыспаңыз.
8. Позитивті көзқарасты сақтаңыз.Есіңізде болсын, кез келген қақтығысты екі тарап қаласа жеңуге болады.
Ұстаздар мен ата-аналар өзара қалай қарым-қатынас орнатады?
Оқу үшін тамаша жағдайды қалай жасауға болады?

Облыстық «Қауіпсіз болашақ» жобасы аясында үшінші сыныптар үшін мектеп психологы Е. В. Мансурова «Қауіпсіздік мектебі» ауызша журналы түрінде сынып сағатын өткізді.

«Қатаңдықсыз және зорлық-зомбылықсыз балалық шақ» ақпараттық науқаны аясында «№26 мектеп – балабақша» КММ-де 8-11 сыныптар арасында плакаттар көрмесі ұйымдастырылды. Мақсаты: оқушылардың эмпатиясын, бір-біріне деген толерантты қарым-қатынасын қалыптастыру.

«№26 мектеп-балабақша»  КММ  психолог Е. В. Мансурова  «Достық дегеніміз не?»
Мақсаты: балалардың достық туралы білімдерін кеңейту үшін жағдай жасау; білім алушылардың адамгершілік қасиеттерін қалыптастыруға ықпал ету: достасу, достықты сақтау, ұжымда қарым-қатынас жасау қабілеті; балаларда достық және достық ережелері туралы ұғымдарды, басқа адамдармен қарым-қатынас туралы түсініктерді қалыптастыруға ынталандыру.

«Мектеп-балабақша26» КММ 24 қарашада 1-сыныптарда мектеп психологы Е. В. Мансурова «Сыныптағы қарым-қатынас»тақырыбы бойынша сынып сағатын өткізді .
Мақсаты: сынып ұжымын білім алушылардың дамуы мен тыныс-тіршілігінің қолайлы ортасы ретінде қалыптастыру.
Сынып сағатында психолог таныстырды
Ұжым сөзінің мағынасы бар оқушыларға жанжал жағдайында сындарлы шешім табуға, достықтың құндылығын түсінуге, келісе білуге үйретті.

«№26 мектеп-балабақша «КММ,»Салауатты Қазақстан- салауатты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында дене шынықтыру мұғалімі И. А. Рогачева 4-сыныптарда спорттық іс-шара өткізді.»Анам ,әкем,мен-тату отбасы»
Мақсаты: балалар-ата-аналар қарым-қатынасын нығайту,өмірге оң көзқарасты қалыптастыру,СӨС насихаттау.

«№26 мектеп-балабақша26 «КММ «Салауатты Қазақстан- салауатты ел «психологиялық денсаулық онкүндігі аясында 1-11 сыныптардан бастап»Сиқырлы қорап» психологиялық акциясы өткізілді.
Мақсаты: мектепте қолайлы климат,жағымды көңіл-күй қалыптастыру.Қораптағы сөздер әр «Мектеп тұрғынына»қолдау көрсетуге,армандауға,күлімсіреуге мүмкіндік берді.

 

«№26 мектеп-балабақша «КММ «Салауатты Қазақстан- салауатты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында 1-11 сыныптардан бастап»Instagram-дағы Фото» акциясы өткізілді. Мақсаты: позитивті ойлауды,сұлулық сезімін қалыптастыру.

«№26 мектеп-балабақша26 «КММ «Салауатты Қазақстан – салауатты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында 1-11 сыныптардан бастап» өзіңді таңда » акциясы өткізілді.
Мақсаты: позитивті ойлауды дамыту ,өзін-өзі тануға қызығушылықты ынталандыру,өзін-өзі бағалауды көтеру.

«№26 мектеп-балабақша «КММ «Салауатты Қазақстан-салауатты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында 1-11 сыныптардан бастап «Гүл таңда» акциясы өткізілді.
Мақсаты: позитивті ойлауды дамыту ,өзін-өзі тануды зерттеу және кеңейту.

 

«№26 мектеп-балабақша «КММ «Салауатты Қазақстан-салауатты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында бастауыш сыныптарда»Қарым-қатынас» тренингтері өткізілді .
Мақсаты: позитивті ойлауды дамыту,қатысушыларда тиімді қарым-қатынас дағдыларын, сезімдерді сезіну және талдау қабілеті қалыптастыру.

«№26 мектеп-балабақша «КММ «Салауатты Қазақстан-салауатты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында 1-11 сыныптарда»Позитивті кәмпит» акциясы өткізілді.
Мақсаты: оқушылардың позитивті ойлауын дамыту ,аутодеструктивті мінез-құлықтың алдын алу.

«№26 мектеп-балабақша» КММ «Салауатты Қазақстан – салаутты ел» психологиялық денсаулық онкүндігі аясында мектеп психологы Мансурова Е.В. «Бір-бірімізді тыңдаймыз және тыңдауға үйренеміз» атты дөңгелек үстел түрінде балалар-ата-аналар іс-шарасы өтті. Дөңгелек үстелдің мақсаты: Отбасы тәрбиесінің дұрыс таңдалмаған стилінен туындайтын мәселелерді ата-аналардың түсінуіне ықпал ету, бала мен ата-ана арасындағы қарым-қатынастың тиімділігін арттыруға үлес қосу.Отырысқа қатысушылар, ата-аналар және балалар , бір-бірін вербалды және бейвербалды деңгейде түсінуге, бір-бірін қаншалықты білетіндіктерін анықтауға және жүзеге асыруға, дамудың ішкі резервтерін ашуға үйретті.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мұғаліммен қарым-қатынасты қалай орнату керек, хат алмасу ережелері.

Оның жеке уақытын құрметтеңіз.

бәрі бірдей ұстанбайтын өте маңызды ережені, түнде, мереке, демалыс күндері кейбір мәселе туралы жазбаңыз.Бұл мұғалімнің телефондағы дыбысты өшіре алмауында емес, оның жеке уақытын құрметтеуінде.

Ескертусіз хабарласпаңыз.

Алдыңғы ереже телефон соғуға да байланысты. Телефон соғу алдында алдын ала ескертіп жазып сұрап алған жөн. Мүмкін қолы бас емес не болмаса Сіздің хабарласуыңыз уақытылы болмайды. Жалпы телефон соғуға болады ма алдын ала келісіп  алғаныңыз жөн болады не болмаса  хат алмасу не алдын ала сөйлесетін тақырыпты айтып ескертіп алыңыз. Сол кезде мұғалім дереу сұрағыңызға жауап береді. (мысалы балаңыздың бағасы не болмаса бақылау жұмысы туралы).

Амандасуды ұмытпаған жөн.

Барлығымыз білсек те, алдын ала мұғаліммен аты-жөнімен амандасып алған адамгершіліктің белгісі. Бұл маңызды! Осы әркетңізбен мұғалімге деген сый-құрметіңізді білдіресіз.

Егерде мұғаліммен мүлде қарым-қатынас орната алмаса  не істеуге болады? Балам мұғалім тарапынан үнемі  шағымдар түсіруде.

Осы кеңестерді орындап көріңіз:

o          Балаңызбен бірге отырып мұғалім неге оған ұнамайтынын анықтаңыз. Мәсленің анық-қанығын анықтаңыз.

o          Балаңызбен оның мектептегі жүріс-тұрысына анализ жасаңыз.Мүмкін ол да өзін орынсыз  ұстаған болар?

o          Мұғаліммен сөйлесіңіз. Балаңыздың сабақ үлгерімін қалай көтеруге болатынын және мұғалім тарапынан ескертулерді мұқият тыңдаңыз.   Егерде мұғалім қарым-қатынас орната алмаса, сынып жетекші немесе мектеп әкімшілігіне жүгініңіз.

o          Өзіңізді жақсы жағынан көрсетіңіз. Балаңыздыың дәл сол сабақтан үй тапсырмасын орындалуын қадағалаңыз.

o          Нұсқау ретінде, егерде мұғалімнің тарапынан өзгерістер болмаса, балаңызды сол пәннен білім алуға зейінін шоғырландырыңыз.

 

 


Сізге, тақырыпты жақсы білетін, бірақ тақтада жауап бере алмайтын немесе ауызша жауап бере алмайтын оқушыларды кездескен болар. Олар не үнсіз, не өте тыныш сөйлеп, қызарған болар. Ал сол оқу

шылар жеке сабақтар кезінде және жазбаша жұмыстарда кезінде өздері жақсы жауап берген болар. Бұл құбылыстың атауы бар-глоссофобия немесе көпшілік алдында сөйлеу

ден қорқу. Бұл қорқынышпен өмір сүруге болады, бірақ бұл бізді мүмкіндіктерді жіберіп алуға мәжбүр етеді. Көпшілік алдында сөйлеуден қорқатын адамдарға өз таланттарын к

өрсету, мансап құру, басқалардың сеніміне ие болу әлдеқайда қиын. Егер сіздің оқушыларыңыздың біреуінде осындай проблема болса, оларға көмектесуге тырысуға болады.

1️⃣.Балаңызға мәселені түсінуге көмектесіңіз.
Спектакль алдында не сезіну керектігін достық түрде түсіндіріңіз, бірақ бұл қорқынышпен жұмыс істеу керек. Егер сіз бәрін сол күйінде қалдырсаңыз, оның салдары қандай болуы мүмкін екенін айтыңыз: емтихан тапсыру, сұхбаттасу, жиналыстарда сөйлеу қиын болады. Балаңызға қысым жасамаңыз және оған қатаң шарттар қоймаңыз: «не Сен тақтаға шығасыз, не Мен сені тоқсанға екіге шығарамын». Оқушының өзі жағдайды түзеткісі келетіні маңызды. Сіз оны қолдауға дайын екеніңізді түсіндіріңіз.

2️⃣ Сөйлеуге қалай дұрыс дайындалу керектігін айтыңыз.
Сәтті сөз сөйлеу дайындықты талап етеді, ол бірнеше кезеңнен тұрады

🔷 Тақырыпты таңдау (балаға қызықты болу керек)

🔹 Оны мұқият зерттеңіз

🔹 Сөз сөйлеудің тезистік жоспарын жасаңыз.

🔹 Сөйлеуді және қажет болған жағдайда презентацияны дайындаңыз.

🔹 Сөйлеуді қайталау (жақындарыңызға, достарыңызға, айна алдында мәтінді оқыңыз).

🔹 Ықтимал сұрақтарға дайындалыңыз және оларға алдын ала жауап табуға тырысыңыз.

3️⃣ Стрессті жеңілдетуге үйрету Жақсы дайындық-бұл сәттіліктің жартысы ғана. Оқушыға сөйлеу кезінде тыныштандыруға көмектесетін әдістерді меңгеру пайдалы болады.

🔹 Көзге қарамаңыз. Көрермендердің басына қарауға болатын немесе аудиторияда Сіздің оқушыңыз сенетін адам болса, оған ғана қарауға болады.

🔹 Дұрыс дем алыңыз. Терең тыныс алу және баяу дем шығару қажет. Бұл демалудың ең танымал тәсілі.

🔹 Жай сөйлеңіз. Бұл спикерге тыңдаушылардың көз алдында сенімділік береді және сонымен бірге оны тыныштандырады.

4️⃣ Сөйлеу кезінде оқушыға қолдау көрсетіңіз.

Сабырлы, сергек болыңыз және оның күшіне сенімділік танытыңыз. Сонымен қатар, егер бірдеңе дұрыс болмаса, сіз бар екеніңізді түсіндіріңіз. Сөйлегеннен кейін оқушыны мадақтап, оның сөйлеуінің барлық жағымды жақтары туралы егжей-тегжейлі түсініктеме беріңіз.

5️⃣ Нәтижені бекітіңіз.
Сөйлеу қорқынышын біржола жеңу үшін оларға үйрену керек. Оқушыға үнемі өнер көрсету қажет болатын жағдайларды жасаңыз. Оған көмектесіңіз, бірақ біртіндеп аз, аздан. Баланы осы жолдан өз бетімен өтуге үйреткен жөн.