Балалар мен жасөспірімдерді зорлық-зомбылықтан және жыныстық тиіспеушілікке қол сұғушылықтан қорғаймыз.
Педагогтар мен ата-аналарға арналған жадынама.
Құрметті ересек адам!
Бұл жадынама Сізге арналған, өйткені баланың немесе жасөспірімнің қасында болу зорлық-зомбылық пен олардың жыныстық тұтастығына қол сұғушылықтың алдын алуға көмектеседі. Зорлық-зомбылықтан аулақ болуға болады, бірақ бұл үшін балаңызға «мүмкін емес» деген «Бес ережені» үйренуге көмектесіңіз.:
-
- – Көшеде бейтаныс адамдармен сөйлесуге және оларды үйге кіргізуге болмайды.
- – Олармен бірге подъезге және лифтке кіруге болмайды.
- – Басқа біреудің көлігіне отыруға болмайды.
- – Сіз бейтаныс адамдардан сыйлықтар ала алмайсыз және олардың үйіне немесе басқа жерге бару туралы ұсынысына келісе алмайсыз.
- – Көшеде жалғыз қалуға болмайды, әсіресе қараңғы түскенде.
Балаңызға әрқашан «Жоқ!» деп жауап беруге үйретіңіз.:
-
- – Егер оған көршілер болса да, қонаққа баруды немесе үйіне көлікпен баруды ұсынса.
- – Егер ол үшін мектепке немесе балабақшаға бөгде адам келсе, ал ата-анасы бұл туралы алдын ала ескертпесе.
- – Егер ата-анасы жоқ кезде бейтаныс (бейтаныс) адам келіп, оны пәтерге кіргізуді сұраса.
- – Егер бейтаныс адам сізбен танысу және уақыт өткізу мақсатында бірдеңе жасаса.
Баланың немесе жасөспірімнің жыныстық зорлық-зомбылыққа ұшырағанын қалай түсінуге болады?
-
- – енжарлық, енжарлық, өзінің сыртқы түріне немқұрайлы қарау;
- – үнемі жалғыздықты, пайдасыздықты, мұңды сезіну, көңіл-күйдің жалпы төмендеуі;
- – байланыстардан бас тарту, достар мен туыстардан оқшаулау;
- – немесе эмпатия мен түсіністік табу мақсатында байланыс іздеу;
- – ақыл-ой процестерінің (ойлау, қабылдау, есте сақтау, зейін) бұзылуы, орындалатын оқу-тәрбие жұмысының сапасының төмендеуі;
- – болашаққа мақсаттар мен жоспарлардың болмауы;
- – мотивацияланған немесе ынталандырылмаған алаңдаушылық, қорқыныш, үмітсіздік сезімі;
- – өз жетістіктеріне пессимистік баға беру;
- – өзіне деген сенімсіздік, өзін-өзі бағалаудың төмендеуі.
Аталған мәселелер мектепте, үйде немесе кез келген таныс ортада бала немесе жасөспірім зорлық-зомбылықты көргенде немесе естігенде пайда болуы мүмкін және тәрбиеші/ата-ана баланы бақылау және онымен бетпе-бет сөйлесу арқылы анықтайды.
Қиын жағдайда баланы немесе жасөспірімді қолдаңыз:
-
- -Емдеу қарым-қатынастан басталады. Қамқор ересек адам – баланың өзін қауіпсіз сезінуіне көмектесетін ең жақсы фактор.
- – Балаға айтуға рұқсат етіңіз. Бұл балалар сенетін ересек адамға олардың өміріндегі қатыгездік туралы айтуға көмектеседі.
- – Қорқынышты оқиғаларға қарапайым және түсінікті түсініктеме беріңіз. Кішкентай бүлдіршіндер ересектерге қарағанда басқаша сезінеді. Олар қатыгездіктің шынайы себептерін түсінбейді және жиі өздерін кінәлайды.
- – Балалардың өзін-өзі бағалауын қалыптастыру. Зорлық-зомбылық жағдайында өмір сүретін балалар өздерінің сүйікті, ақылды және маңызды екенін күнделікті еске салуды қажет етеді.
- – Қатыгездіктің баламасын үйрету. Балаларға проблемаларды шешуге және зорлық-зомбылық ойындарын ойнамауға көмектесіңіз.
- – Балаларға құрмет көрсете отырып, барлық мәселелерді қатыгездіксіз шешіңіз.
Қауіпті жағдайда жүгіну үшін анықтамалық ақпарат:
102 – полиция шақыру
112 – кез келген адамнан, оның ішінде ұялы телефоннан.
Өзіңізді қорқытудан қалай қорғауға болады (ата-аналар)
Өзіңізді қорқытудан қалай қорғауға болады
Өзіңізді киб-тен қалай қорғауға болады (ата-аналар)
Оқушыны интернеттегі қорлаудан қалай қорғауға болады мұғалімдерге арналған ұсыныстар